fredag 6 juni 2014

"Sommarlov"

Äntligen är det slut på komvux-pluggandet!
Jag har, 10år efter studenten, lyckats få ett gymnasialt slutbetyg <3
När är det sommarlov som gäller med hopp om så mycket jobb som möjligt.

Jag och Teyla har fått jobb som personlig assistent. Mycket trevligt att få ta med sej hunden!
Spike får följa med ibland, men för det mesta är det lugnast för alla om han är hos mormor när vi jobbar ;)

Att ha Spike är lite speciellt, det är en grabb med nerverna på utsidan av kroppen och en stress som ibland kan vara svår att hantera. Han är en energibomb som exploderar lite då och då.
Men han är trots allt en mycket go och kärleksfull kille som verkligen älskar att sova. Jag tror att han sover upp sej för att orka hantera sina explosioner ;)
Teyla och han är varandras motsatser även om man ibland kan upptäcka likheter.
Teyla är lugn, trevlig, social men på rätt sätt. Hon är charmig men lämnar sällan mattes sida.
Spike är allt annat än lugn, social på ett hysteriskt sätt. Han är dock extremt duktig på att charma andra.

Han är mitt monster och min högra arm på en och samma gång <3








1 kommentar: