lördag 24 januari 2015

Jag är sååå bra på att blogga....

not...

Trodde verkligen jag kunde komma igång när jag ända hade valp att blogga om men nä...
obviously not.
En del har ju hunnit hända sedan september.
Q'smi blir snart 8månader, hon ställdes ut på MyDog och blev BIR-valp båda dagarna <3
Vi siktar på nästa utställning i februari (inoff)
Jag som aldrig skulle bli utställningsmänniska, som inte ens var det minsta intresserad...
Jag har iof inte ställt ut själv ännu utan lejt bort det till andra ;)

Men just nu är det nästan det enda jag vill göra. Kan ju ända inte starta vallning i all denna snö, men åh vad jag längtar!
Ska bli en spännande vår.. hur kommer Q att vara i vallhagen? Energisk? Rädd? Påstridig? Lydig?
Who knows!
Jo då hon har luktat på får och flyttat får några gånger, men den faktiska vallningen med alla krav som finns har hon ju inte fått uppleva. Hon har knappt fått uppleva krav överhuvudtaget.
Hon kan typ sitt, ligg med handtecken, stå med handtecken, stanna med upprepning, inkallning med godis. Allra bäst är hon på apportera leksaker ;) Hon kommer med allt som man kastat, inte kastat. Hon kommer med uppfunna vantar, BH:ar, strumpor osv...
Jag har tränat henne att matte blir glad när hon stulit något och då kommer hon gladeligen och lämnar över det hon funnit <3

Världens bästa Teyla har nu hunnit fylla 6år (född: 2009-01-21) <3

BeautyQueenTeyla

Q'smi Q Qurredutt på bilderna 7mån


<3

2 kommentarer: