fredag 28 februari 2014

Tröttloppa

Teyla är trött.
Jag hoppas att det bara är vädret.
Hon sover mycket inne, rular ihop sej som en liten räv.
Normalt så brukar hon pocka på uppmärksamhet, hon brukar vara ivrig att gå ut när jag står i hallen.
Men nu får jag locka på henne.
Jag hoppas det är för att vi har varit ute mer, för att vi är hunddvakt till bästisen Bruno <3

Ja det är inte lätt att vara hönsmamma, känns som att jag ibland sitter och letar problem.
Patellan märks inte av, ingen hälta.
Operationssåret i munnen har läkt över förväntan bra.
Ärren på ryggen verkar hon inte bry sej om, dom har läkt på bra dom med.
Dock så sitter det ett litet stygn kvar inuti buken, man kan känna det under huden. Hon har inte brytt sej innan men häromdagen började hon gnaga lite på magen. Får se hur detta utvecklas, vill verkligen inte lämna in henne till veterinären igen!!

Men hon är väldigt pigg utomhus, och vi har rört oss mer än vanligt. Hon har fått springa lös en hel del oxå.

En dag i taget! Det kanske bara är bra om hon sover mycket <3

Spike bor hos mamma några veckor för jag och Teyla är Bruno-vakt. En av Teylas bästisar från hunddagis. Husse och matten lyxade till med en Thailand-resa!


2 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det inte är nån fara med Teyla kanske bara kroppen som behöver anpassa sig efter kastreringen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja du har nog rätt, kroppen behöver bara anpassa sej :D

      Radera